Byla to jedna z nejšpinavějších, ale i nejhloupějších politických antikampaní, jakou Praha 10 zažila. Senátní volby 2016. Terče: Renata Chmelová a koalice VLASTA. Po jednom a půl roce vím více.

V září 2016 se ve schránkách občanů Prahy 10 objevila anonymní tiskovina „Na vlastní oči Praha 10“. Bulvárně laděný plátek se lživými titulky, zavádějícími články a primitivními fotografiemi z fotoshopu. Cíl jediný: narušit čestný a poctivý průběh volební kampaně do Senátu. Kdo za anonymním dílem stál?

Zbabělost má jméno „Čížek & Klement“
Neexistují žádné anonymy, jen zbabělost a drzé čelo, které se za anonym schovává. Jako pachatelé se přihlásili dva pánové ze Strašnic. Třicátník Michal Klement, prodejce aut, dosud bez zkušeností s psaním a  vydáváním novin, a  jeho strýc Jan Čížek. A toto jméno už něco společného s místní politikou má. Čížek je majitel firmy Strategic Consulting, která pro Prahu 10 dlouho zajišťovala obecní noviny „Praha 10“ a která do našich schránek stále dodává inzertní tiskovinu „Naše Praha 10“. Spolužák exstarosty Milana Richtera, který se zná dobře s tajemníkem Úřadu MČ Praha 10 Martinem Slavíkem a také s bývalým radním Prahy 10, dříve pumpařem, dnes zbohatlíkem Tomášem Hrdličkou.

„Kterej magor tohle vymyslel?“
Hnus valící se na podzim roku 2016 v desetitisících výtisků do poštovních schránek měl opačný účinek, než Čížek, Klement a jejich bohatý sponzor zamýšleli. Antikampaň se jim ale hrubě nevyplatila. Renatu Chmelovou přišlo ze solidarity podpořit hodně těch, kdo by jinak zůstali doma. Podivná tiskovina aktivizovala nové voliče. Nejčastější reakcí těch, kdo se s ní setkali, byla věta: „Kterej magor tohle vymyslel?“

Čí zájem, jaký účel
Co bylo jejím skutečným účelem? Postrašit, vylít si frustraci? Jako nejpravděpodobnější se nám jeví soukromý zájem Jana Čížka. Tento velmi aktivní příznivec Okamurovy SPD si mohl roku 2016 ve své domovské Praze 10 odzkoušet, co následně v  roce 2017 nabídl Tomiu Okamurovi – politický bulvár. Investice do budoucí obchodní nabídky… Čížek a Klement přitom nejen nerespektovali pravidla slušnosti, ale ani tiskový zákon, který vydavatelům periodického tisku (2x a více ročně) ukládá zaregistrovat se na Ministerstvu kultury. Jejich dílo vyšlo v úplně stejném formátu jako „Naše Praha 10“. Použili neveřejné informace z úřadu. Doplňme na závěr důležitou informaci. Firma Strategic Consulting Jana Čížka si v letech 2016 a 2017 přišla za inzerci a prodej tiskoviny „Naše Praha 10“ u MČ Praha 10 na solidních 1,4 mil. Kč.

Závěr ať si naši laskaví čtenáři udělají sami. — Pavel Mareš, zastupitel Koalice VLASTA

 

Nahoru