„Chci, aby se lidem vracela důvěra v politiku“

Tisková zpráva k závěrečnému účtu kampaně senátorky Renaty Chmelové, 14. listopadu 2016
 

Renata Chmelová, senátorka Prahy 10 za koalici VLASTA (občané Prahy 10, KDU-ČSL a LES s podporou Pirátů a Desítky pro domácí), děkuje všem, kteří přispěli na její volební kampaň. Podle slibu daného na začátku kampaně také předkládá závěrečný účet – přehled o tom, jak bylo naloženo s financemi získanými od politických stran i individuálních dárců. 

„Je pro mě přirozené, že volební kampaň má být transparentní. Musí být jasné, kdo na kampaň přispívá a to, jak se s penězi průběžně nakládá. Jsem bytostně přesvědčena o tom, že průhledné financování politických kampaní zásadním způsobem vrací důvěru v politiku,“ říká nová senátorka Prahy 10 Renata Chmelová.

Ještě důležitější je však podle ní druhý faktor: „Co ani na jednom grafu neuvidíme, je čas věnovaný občanům při kontaktní kampani v ulicích. Mluvila jsem osobně s více než třemi tisícovkami občanů, vyslechla si, co je trápí, co si přejí a zdali ve mne mají či nemají důvěru. A právě proto – i když jsem v 2. kole vyhrála v 87 okrscích ze 107 a celkem o 2141 hlasů – cítím spíš pokoru, než triumf. Do Senátu se z Prahy 10 dostane jen jeden a ten pak musí myslet na společný zájem a blaho všech občanů Prahy 10. Odteď reprezentuji v horní komoře českého Parlamentu své voliče, jimž ze srdce děkuji za podporu, ty, kteří dali hlas jiným kandidátům, ale také všechny ty, kteří k volbám z různých důvodů nešli. A to je velká odpovědnost,“ zdůrazňuje Renata Chmelová.

Rozpočet kampaně byl transparentní od samotného počátku. Přibližuje to volební manažerka Veronika Žolčáková: „Příspěvky individuálních dárců i politických stran jsme uveřejnili ještě o letních prázdninách. Během celé kampaně jsme dopodrobna informovali o jejich čerpání. Přehledný závěrečný účet, který nyní předkládáme, zahrnuje příjmy a výdaje spojené i  s 2. kolem voleb. Dobré účty dělají dobré přátele.“
Není náhodou, že kampaň Renaty Chmelové v Praze 10 byla pro veřejnost nejvíce průhledná i podle srovnání Transparency International.

A do čeho se investovalo nejvíc? „Nejdůležitější byla časová investice kandidátky i desítek dobrovolníků, kteří jí pomáhali při kontaktní kampani, s přípravou a roznosem novin, přípravou na mediální vystoupení atd. Finance směřovaly nejvíce do venkovní reklamy (billboardy, sololity, bannery na plotech našich podporovatelů, plakáty na telefonních budkách) a online kampaně (inzerce na Facebooku, sada volebních videí, moderní web). Kampaň byla oproti soupeřům poměrně úsporná a také zásadně pozitivní. Na to jsme v  týmu hrdí úplně nejvíc,“ uzavírá Veronika Žolčáková.

*) příspěvky na 2.kolo voleb budou zaplaceny do konce roku 2016, zatím byly uhrazeny ze zdrojů  koalice VLASTA.

Příjmy a výdaje kampaně v celkové výši 792.809,00 Kč lze detailně dohledat na transparentních účtech:

340.500 Kč KDU-ČSL č. ú.: 0099333322/0800

 
Renata Chmelová
senátorka pro volební obvod č. 22,  („Praha 10“ = Praha 10, Praha-Dubeč, Praha-Štěrboholy)
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.; 724 022 964, www.Renata.Chmelova.cz
Nahoru