Nemovitosti na Praze 10 lze spravovat kvalitněji a levněji. Peníze, které by se tím ušetřily, by mohly zlepšovat veřejné služby i celkovou finanční kondici naší městské části. Ale ouha, nedaří se to. Proč?

Firma, která dala nejnižší nabídku, zůstala jako jediný uchazeč, a výběrové řízení tak bylo zrušeno. Důsledkem je skutečnost, že společnosti, které spravují nemovitosti na základě stávajících starých smluv z roku 2005 (s nimiž je Praha 10 dlouhodobě velmi nespokojena), pokračují dál. Neschopnost přesoutěžit nevýhodné smlouvy leží stoprocentně na nevůli této Rady. Běžný občan se jen diví, že se přesoutěžení něčeho tak zásadního, jako je správa domovního fondu Prahy 10, nepodaří za celé volební období…

Chaos a liknavost

Zdá se to neuvěřitelné. Veřejná zakázka na výběr nového správce nemovitostí, která se táhne od prosince 2015, překonala další metu! MČ Praha 10 už jednou výběrové řízení na nového správce nemovitostí zrušila a po zásahu Antimonopolního úřadu znovu otevřela. Teď ho zrušila znovu! (Rada MČ Praha 10 o zrušení rozhodla 23. února 2018 usnesením č. 105).

 

Fakta jsou tato. MČ Praha 10 stanovila předpokládanou cenu na 40 milionů Kč za 4 roky plnění. Nabídku podaly celkem 4 společnosti. A všechny nabídly výrazně nižší cenu, než jakou v současnosti platí Praha 10. Přihlásily se stávající tři společnosti – řekněme, že dosavadní hlavní hráči (AUSTIS, CENTRA a PMC FACILITY) – a jedna společnost další (IKON).

 

Jako důvod zrušení je ve veřejně přístupné dokumentaci uvedeno to, že všechny nabídky kromě jedné byly vyřazeny.

AUSTIS správa s. r. o., Centra a. s. a PMC Facility a. s. jsou těmi třemi, které spravují nemovitosti pro Prahu 10 v současnosti. Všechny byly vyloučeny kvůli rozporům nabídek se zadávací dokumentací, a to už na začátku listopadu 2017. Zbyl jen IKON, s nejnižší nabídkovou cenou. Ke zrušení zadávacího řízení došlo ale až na konci února, tedy po více než 3 měsících!

Jaké jsou důsledky tohoto podivného a liknavého postupu? Stávající firmy jsou nepochybně spokojené. Přes neschopnost podat bezrozpornou nabídku jejich kontrakt dále trvá a ony dále vydělávají peníze, které jsou z pohledu zájmu Prahy 10 nepřiměřené. Opakujeme, že správa nemovitostí se dá zkvalitnit a zlevnit!

V současnosti očekáváme návrh na vyhlášení nového zadávacího řízení na veřejnou zakázku „Správa domovního fondu svěřeného MČ Praha 10“. Termín je 15. 5. 2018. Připomínáme, že to bude 4 a půl měsíce před volbami. Zájmem všech by mělo být, aby správa domovního fondu fungovala co nejkvalitněji a byla co nejvýhodnější pro Prahu 10. A ne abychom se probudili do zlého snu nevýhodného stavu z roku 2005…

Veronika Žolčáková, spolupracovnice Koalice VLASTA

Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Nahoru