Rád bych jednou nasedl na tramvajovou linku v centru Prahy a pohodlně dojel tímto příjemným vyhlídkovým druhem MHD bez přestupu třeba až na zastávku Plaňanská.

Byl by to okamžik dalšího posunu Malešic v rámci Prahy. Kdysi samostatná obec byla připojena k městu v roce 1922, ale první autobus přijel až v roce 1926! Mnohem později vzniklo sídliště, které vyvolalo další poptávku po pravidelném spojení. Tak je to i v současné době. Čekání na několik linek. Někdy kratší, někdy delší. Myšlenka tramvajového napojení však není nová. Existuje již delší dobu.

Tramvaj umožňuje pravidelné a kratší intervaly provozu. Zastávky mohou být blíže. Dokáže tedy lépe fungovat pro lokální potřebu přiblížení či přesunu (od jednoho obchodu k druhému, od bydliště k parku). Nejde přeci jen o transfer na metro!

Tramvaj nabízí svým cestujícím větší pohodlí. Stoupá tak počet cestujících. Tramvaje i zastávky jsou mnohdy výraznější a formují tedy vzhledově i své okolí. Tramvajová trať je fixní a nedá se aktuálně měnit dle dopravních potřeb. Tím však vytváří atraktivní stabilní prvek, který např. obchodníkům přináší jistotu pojíždění cestujících lokalitou. To může ve svém důsledku přinášet pozitivní vliv na okolní obchodní příležitosti a služby v parteru.

Tramvaj tedy dokáže dotvářet město. Proto je dobré ji podporovat.

David Mateásko, architekt z Malešic 

 

Nahoru