Děkujeme za důvěru

Děkujeme Praho 10, vážení voliči, milí podporovatelé, sousedé! Radujeme se z úspěchu, začíná nám další práce na čtyři roky. S pokorou přijímáme rozhodnutí občanů, kteří vyjádřili touhu po otevřené radnici.

Uděláme pro to maximum!

Tisková zpráva koalice VLASTA z 29. dubna 2015

Dne 22. dubna se na druhý pokus sešli členové finančního výboru Zastupitelstva MČ Praha 10, majetkové komise Rady a odborníci nominovaní jednotlivými politickými subjekty s cílem řešit problematiku informačních a komunikačních technologií pro úřad městské části.

Koalice VLASTA vyjadřuje potěšení nad konstruktivním průběhem jednání, kdy se skupina 26 osob napříč politickým spektrem shodla na nutnosti zadání studie ICT potřeb úřadu, bez níž nelze vybrat optimální variantu řešení dané problematiky.

Přítomní zastupitelé a pětice expertů za koalici VLASTA k tomu přispěli návrhy usnesení, která žádají jednak vytvoření zadání pro analýzu potřeb úřadu a následné projednání tohoto zadání v plénu s odborníky a za druhé vyzývají k jednáním se současným provozovatelem, aby nedošlo k výpadku služeb.

„Různými slovy a z různých úst zaznívalo dokola totéž – že chybí zmapování skutečných potřeb našeho Úřadu v oblasti ICT a že navržený postup by konzervoval stav z doby před pěti lety. Na dalších šest let,“ shrnuje jednání Olga Richterová za koalici Vlasta.

Kvalitní zpracování analýzy potřeb  ICT pro ÚMČ si ale žádá kvalitní zadání. Je proto vhodné, aby jej vypracovala externí firma na základě expertních připomínek,“ uzavírá nejdůležitější výstup jednání Renata Chmelová. „V ideálním případě by souběžně měl na ÚMČ nezbytnou pozici „Koordinátor ICT“ obsadit takový pracovník, který by se mohl účastnit přípravy analýzy potřeb a byl pak kompetentním partnerem při implementaci vybraného ICT řešení i jeho následné správě,“ dodává Ladislav Strojil, poradce v oblasti řízení IT.

Přítomný člen Komise pro IT MHMP Ondřej Profant dále upozornil na nutnost koordinace s MHMP, který připravuje IT řešení s možností využití pro městské části (např. datová úložiště), a na to, že navržené sloučení IT zakázky do jednoho celku může představovat neoprávněné slučování spolu nesouvisejících plnění.

Dobrým signálem pro řešení celé problematiky, která nesnese prodlení, je z pohledu koalice Vlasta to, že 30.4.2015 koná schůzka radní pro IT Ivany Cabrnochové a IT expertů Josefa Gattermayera (SZ) a Ondřeje Profanta (Piráti). Vítáme, že se paní radní aktivně ujímá své gesce, a jsme připraveni z naší strany poskytnout maximální součinnost. Proto k této TZ přikládáme přehled současného stavu IT na Praze 10 a návrh posloupnosti dalších kroků, který bude prostřednictvím O. Profanta předložen i na této schůzce.

Přílohy:
1. Přehled současného stavu IT na Praze 10, verze 2
2. Navržený postup k IT na Praze 10

Kontakt: Renata Chmelová,
předsedkyně zastupitelského klubu VLASTA (Koalice občanů Prahy 10, KDU-ČSL a LES s podporou Pirátů)
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 724 022 964

Nahoru